REGULAMIN UŻYTKOWNIKA
Nowa wersja obowiązuje od 30-09-2024
WITAMY W VINTED! ZACZNIJMY OD PODSTAW
1 Informacje o nas i naszych Użytkownikach
Kim jesteśmy? Witamy! Jesteśmy Vinted, UAB. Można nas znaleźć przy ulicy Svitrigailos. 13, 03228 Wilno, Litwa i pod numerem spółki 302767152. W niniejszym Regulaminie słowa Vinted, my, nas itp. odnoszą się do Vinted, UAB. Odnosimy się również do Podmiotów stowarzyszonych Vinted, którymi są wszystkie spółki wchodzące w skład naszej grupy.
Czym się zajmujemy? Posiadamy strony internetowe, aplikacje i inne platformy (łącznie z naszą Witryną) oraz zarządzamy nimi. Za ich pośrednictwem świadczymy następujące Usługi:
- Hosting, w ramach którego działamy jako pośrednik między Kupującymi a Sprzedającymi – nie kupujemy ani nie sprzedajemy Przedmiotów w Katalogu i nie jesteśmy stroną żadnych Transakcji,
- Ochrona Kupujących, która jest stosowana za opłatą w każdej transakcji i która zapewnia bezpieczne dokonywanie płatności oraz pozwala uzyskać zwrot pieniędzy, z pomocą naszego zespołu obsługi klienta, jeśli Przedmiot zostanie zgubiony, uszkodzony lub znacznie różni się od opisu, oraz
- inne opcjonalne usługi dla Kupujących i Sprzedających, które zostały opisane poniżej.
Jesteśmy odpowiedzialni za świadczone przez nas Usługi w granicach obowiązującego prawa i naszych zobowiązań oraz na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
O naszych Użytkownikach. Jesteś jednym z naszych Użytkowników, którzy:
- mają co najmniej 18 lat,
- posiadają Konto,
- korzystają z naszych Usług wyłącznie w celach osobistych, a nie zawodowych (chyba że kupują jako Sprzedawcy Profesjonalni),
- posiadają zdolność i prawo do przeprowadzania Transakcji w Witrynie, oraz
- akceptują niniejszy Regulamin i Reguły katalogu Vinted.
Kupno i sprzedaż. Użytkownik może być:
- Sprzedającym, który wystawia towary i przedmioty na sprzedaż (Przedmiot) w elektronicznym katalogu na naszej Witrynie (Katalog), i/lub
- Kupującym, który może przeglądać, wyszukiwać i kupować Przedmioty pojedynczo lub w ramach zestawu w Katalogu, klikając przycisk zakupu, podając swoje dane dotyczące płatności i klikając przycisk „Zapłać” (Transakcja).
Kupowanie od Sprzedawców Profesjonalnych. W zależności od kraju rejestracji Użytkownik może kupić Przedmiot od profesjonalnego sprzedawcy, oznaczonego znacznikiem „Pro” swojej nazwy użytkownika oraz Przedmiotu, który sprzedaje (Sprzedawca Profesjonalny). Transakcja ta będzie podlegać naszemu Regulaminowi Vinted Pro, który należy przeczytać i zaakceptować przed każdym zakupem od Sprzedawcy Profesjonalnego. Do wszystkich transakcji ze Sprzedawcami Profesjonalnymi mają zastosowanie europejskie przepisy dotyczące ochrony konsumentów. Więcej informacji na temat Vinted Pro można znaleźć tutaj.
2 Informacje o Regulaminie
Informacje o Regulaminie. Niniejszy Regulamin („Regulamin”) stanowi umowę prawną między Użytkownikiem a nami i reguluje korzystanie przez Użytkownika z naszej Witryny i Usług. Użytkownik akceptuje Regulamin, klikając przycisk oznaczający zgodę podczas rejestracji osobistego konta Vinted (Konto) lub gdy powiadamiamy o aktualizacjach niniejszego Regulaminu.
Co oznaczają pogrubione słowa? Słowo pisane wielkimi literami i pogrubionym drukiem to termin, którego znaczenie zostało przez nas zdefiniowane.
O Regułach katalogu Vinted. Istotną część niniejszego Regulaminu stanowią Reguły katalogu Vinted, w tym informacje o Przedmiotach, które użytkownik może umieszczać w Katalogu („Reguły katalogu Vinted”). Może się zdarzyć, że treść Regulaminu będzie sprzeczna z Regułami katalogu Vinted. W takim przypadku Reguły katalogu Vinted mają pierwszeństwo w stosunku do niniejszego Regulaminu.
Inne ważne informacje. W niniejszym Regulaminie podajemy łącza do innych ważnych i pomocnych informacji, w tym do naszego Centrum Pomocy, w którym znajdują się odpowiedzi na niektóre z pytań najczęściej zadawanych przez naszych Użytkowników. Jeśli jednak nie możesz znaleźć odpowiednich informacji w naszym Centrum Pomocy (które regularnie aktualizujemy), możesz skontaktować się z nami za pomocą dowolnej metody opisanej poniżej.
3 Jak można się z nami skontaktować?
Zgłaszanie problemów. W razie stwierdzenia, że inny Użytkownik naruszył obowiązujące prawo, uprawnienia innej osoby lub niniejszy Regulamin, można powiadomić nas o tym:
- zgodnie z procedurą zgłaszania opisaną tutaj lub
- wypełniając formularz – jeśli zgłaszasz nielegalne Przedmioty (w tym Przedmioty naruszające prawa własności intelektualnej).
Postaramy się pomóc osobom poszkodowanym i w razie potrzeby będziemy współpracować z lokalnymi władzami.
Zgłoszenie kwestii spornej. Mamy nadzieję, że korzystanie z naszych Usług będzie przyjemnością, ale w przypadku powstania kwestii spornej pomiędzy nami a Użytkownikiem, prosimy o poinformowanie nas o tym poprzez wypełnienie formularza sporu, abyśmy mogli podjąć próbę jak najszybszego rozwiązania tej kwestii.
W przypadku innych pytań. Inne pytania lub powiadomienia można wysłać do nas w wiadomości e-mail na poniższe adresy.
O CZYM POWINNI WIEDZIEĆ WSZYSCY NASI UŻYTKOWNICY
4 Jak zostać użytkownikiem Vinted?
Jak utworzyć konto? Aby utworzyć Konto i zapewnić jego bezpieczeństwo, Użytkownik musi podać swój adres e-mail oraz wybrać unikalną nazwę Użytkownika i hasło. Jednorazowe lub maskowane adresy e-mail nie mogą zostać użyte do utworzenia Konta.
Weryfikacja i działania zabezpieczające. Podczas rejestracji Konta oraz w dowolnym momencie podczas korzystania z naszych Usług możemy poprosić Użytkownika o:
- pomoc w weryfikacji informacji na Koncie Użytkownika (w tym numeru telefonu, adresu e-mail lub metody płatności),
- dostarczenie dodatkowych istotnych informacji,
- poprawienie wszelkich nieprawidłowych bądź niekompletnych informacji na Koncie Użytkownika lub
- odpowiedź na pytania zabezpieczające.
W ten sposób weryfikujemy, czy Użytkownik jest osobą uzyskującą dostęp do swojego konta i/lub dokonującą transakcji w Witrynie. Żądania te będą proporcjonalne do obaw związanych z bezpieczeństwem, które staramy się rozwiązać. Jeśli podane przez Użytkownika informacje są niekompletne bądź nieprawidłowe lub jeśli Użytkownik nie reaguje odpowiednio na nasze prośby, możemy podjąć środki zaradcze lub zablokować jego Konto w sposób opisany poniżej.
Ograniczenia dotyczące konta. Użytkownik może mieć tylko jedno Konto. Jeśli jednak pierwotne Konto użytkownika zostanie zablokowane z powodu bezprawnego przejęcia go przez inną osobę, użytkownik może utworzyć nowe Konto. Można jednocześnie założyć jedno Konto zwykłe i jedno konto Sprzedawcy Profesjonalnego (jeśli Vinted Pro jest dostępne w danym kraju), ale muszą być z nimi powiązane różne adresy e-mail i muszą być one wyraźnie oddzielnymi kontami.
Promocje. Możemy powiadamiać o ofertach specjalnych, konkursach, grach lub innego rodzaju promocjach dla niektórych lub wszystkich Użytkowników (Promocja), w zależności od ustalonych przez nas wymogów kwalifikacyjnych. Niektóre funkcje Witryny mogą być tymczasowo zmienione lub niedostępne w czasie trwania Promocji.
Witryny i treści podmiotów zewnętrznych. Niektóre funkcje naszej Witryny wykorzystują narzędzia i usługi dostarczane przez podmioty zewnętrzne oraz podlegają ich regulaminowi. Udostępnimy Użytkownikom łącze do regulaminu podmiotów zewnętrznych, aby mogli zapoznać się z jego treścią i zaakceptować warunki przed rozpoczęciem korzystania z tych funkcji.
Jak będziemy prezentować informacje? Aby zapewnić naszym Użytkownikom najlepsze doświadczenia, możemy reorganizować Katalog, przestrzenie reklamowe lub inne informacje w Witrynie. Zmiany te nie będą miały wpływu na Treści dostarczane przez Użytkownika ani na nasze zobowiązania wynikające z niniejszego Regulaminu. Więcej informacji na temat pobierania informacji o reklamach można znaleźć tutaj.
5 Korzystanie z informacji udostępnianych przez użytkownika
Jak wykorzystujemy dane osobowe użytkowników? Dane osobowe Użytkownika będziemy przetwarzać w celu realizacji naszych zobowiązań i praw wynikających z niniejszego Regulaminu oraz w celu świadczenia Użytkownikowi naszych Usług. Prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką prywatności, aby uzyskać więcej informacji o gromadzeniu, przechowywaniu, wykorzystaniu i ochronie danych osobowych Użytkowników. Dokładamy wszelkich starań, aby chronić dane osobowe Użytkowników, ale nawet najsilniejsze środki bezpieczeństwa nie zawsze są w stanie zapewnić ochronę przed cyberatakami i zagwarantować, że nieupoważnione osoby nie uzyskają dostępu do danych osobowych Użytkowników lub wpływu na nie. Należy więc rozważyć, jakie dane osobowe lub inne informacje są nam przekazywane, ponieważ Użytkownik robi to na własne ryzyko.
Jak możemy korzystać z Treści Użytkownika? W zakresie dozwolonym przez prawo Użytkownik zezwala nam i Podmiotom Stowarzyszonym Vinted na posiadanie niewyłącznego prawa do korzystania z Treści Użytkownika na całym świecie, bez wynagrodzenia, w okresie obowiązywania odpowiednich praw. Oznacza to, że możemy kopiować, wyświetlać i dostosowywać Treści do celów operacyjnych, handlowych, reklamowych lub innych wewnętrznych celów biznesowych oraz na wszelkiego rodzaju platformach lub w mediach, w tym w telewizji, w mediach drukowanych, w Internecie (w banerach i artykułach, na innych stronach internetowych) oraz w sieciach społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram itp.). Użytkownik może w dowolnym momencie zrezygnować z wykorzystywania przez nas jego Treści do celów reklamowych w ustawieniach swojego Konta.
6 Co należy, a czego nie należy robić?
Użytkownik jest zobowiązany do następujących działań. Chcemy świadczyć nasze Usługi w środowisku bezpiecznym i budzącym zaufanie wszystkich Użytkowników przeglądających Witrynę, ale działania i zachowanie Użytkownika mogą mieć na to negatywny wpływ. Aby umożliwić nam stworzenie bezpiecznego środowiska, Użytkownik wyraża zgodę na podejmowanie następujących działań podczas korzystania z naszej Witryny i Usług:
- przestrzeganie niniejszego Regulaminu i obowiązujących przepisów prawa,
- przekazywanie nam prawdziwych, dokładnych i aktualnych informacji o sobie oraz niezwłoczne aktualizowanie Konta w przypadku zmiany informacji (np. adresu zamieszkania),
- zachowanie poufności danych logowania i hasła do Konta oraz poinformowania nas, jeśli Użytkownik podejrzewa, że ktoś mógł bezprawnie przejąć jego Konto,
- udostępnianie informacji z Witryny podmiotom zewnętrznym, w tym w mediach społecznościowych, tylko jeśli zezwala na to przycisk „Udostępnij” w Witrynie oraz
- zachowanie odpowiedzialności i posiadanie wszelkich praw w odniesieniu do informacji, zdjęć lub innych danych zamieszczanych przez Użytkownika w naszej Witrynie (Treści Użytkownika).
Następujące działania są niedozwolone. Tworząc Konto lub korzystając z Witryny lub Usług, Użytkownik zgadza się, że nie będzie:
- podejmować jakichkolwiek działań nielegalnych, nieetycznych, sprzecznych z bezpieczeństwem publicznym bądź naruszających nasze prawa lub prawa innych podmiotów (w tym do prywatności, informacji poufnych lub własności intelektualnej),
- używać jakiegokolwiek zewnętrznego oprogramowania (w tym między innymi: botów, programów do automatycznego pozyskiwania danych ze stron internetowych, programów indeksujących, „pająków”) podczas rejestracji w Witrynie i/lub korzystania z Witryny i/lub Usług (w tym między innymi: w celu promowania Przedmiotów, dodawania Przedmiotów do ulubionych), chyba że takie użycie jest przez nas dopuszczone, oferowane lub w jakikolwiek inny sposób dozwolone,
- używać jakiegokolwiek zewnętrznego oprogramowania, które mogłoby zakłócić normalne działanie Witryny lub Usług bądź zainfekować lub uszkodzić komputer innego Użytkownika,
- dostosowywać, kopiować, edytować, rozpowszechniać lub wykorzystywać w celach handlowych jakichkolwiek treści w Witrynie bez naszej uprzedniej pisemnej zgody,
- podejmować eksploracji danych, pozyskiwania danych przy użyciu screen scrapingu, indeksowania, prowadzić dezasemblacji, dekompilacji lub inżynierii wstecznej jakiejkolwiek części Witryny,
- publikować Treści stanowiących pochwałę, promocję, zachętę lub podżeganie do terroryzmu, rasizmu, rewizjonizmu, ksenofobii, homofobii, seksizmu, mowy nienawiści, dyskryminacji, handlu ludźmi, przestępczości zorganizowanej, nielegalnych organizacji, samookaleczeń, samobójstwa, tortur, okrucieństwa wobec zwierząt, apologii zbrodni wojennych, wykorzystywania seksualnego dzieci i/lub dorosłych, kultów lub innych Treści niezgodnych z prawem,
- wielokrotnie usuwać i ponownie ogłaszać tego samego Przedmiotu lub wielu Przedmiotów w formie zbiorczej,
- gromadzić, przechowywać lub ujawniać informacji uzyskanych nielegalnie, które odnoszą się do innych Użytkowników, ich Treści lub ich działań w Witrynie bądź jakichkolwiek informacji pojawiających się w naszej Witrynie, jeśli może to mieć wpływ na prawa innych Użytkowników,
- promować innych stron internetowych lub firm za pośrednictwem reklam w naszej Witrynie.
Więcej informacji na temat naszych standardów społecznościowych można znaleźć tutaj.
7 Nasze prawa do rozpatrywania zastrzeżeń
Podejmowanie działań naprawczych. Jeśli stwierdzimy, że Użytkownik podejmuje działania niezgodne z zasadami opisanymi w niniejszym Regulaminie lub w oczywisty sposób niezgodne z prawem, możemy zastosować dowolne z działań naprawczych wymienionych poniżej:
- wysłać Użytkownikowi ostrzeżenie o konieczności przestrzegania Regulaminu,
- usunąć lub automatycznie poprawić Przedmioty użytkownika w Katalogu,
- obniżyć pozycję, ukryć lub usunąć Treści użytkownika z Witryny,
- ukryć wysłane wiadomości prywatne, aby odbiorca nie mógł ich zobaczyć,
- ograniczyć Konto Użytkownika poprzez zablokowanie dostępu do określonych funkcji (w tym wysyłanie prywatnych wiadomości lub ograniczenie widoczności Przedmiotów Użytkownika dla innych Użytkowników) lub
- powiadomić lokalne władze o działaniach Użytkownika, jeśli istnieje zagrożenie dla czyjegoś życia lub bezpieczeństwa.
Więcej informacji na temat ukrywania lub usuwania ofert można znaleźć tutaj.
Zablokowanie konta. Możemy zablokować Konto Użytkownika tymczasowo lub ostatecznie, jeśli:
- po podjęciu działań naprawczych wymienionych powyżej, Użytkownik nadal wielokrotnie narusza Regulamin,
- Użytkownik dopuści się poważnego naruszenia Regulaminu, co oznacza następujące okoliczności:
-
- Użytkownik poda nieprawidłowe, nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd informacje na swoim Koncie lub nie będzie aktualizował swoich danych,
- Użytkownik nie współpracuje z nami w celu weryfikacji informacji podanych na swoim Koncie,
- Użytkownik nadużywa funkcjonalności Witryny lub
-
- w sytuacjach opisanych poniżej: stwierdzenie przez dostawcę Portfela Vinted lub Podmiot przetwarzający płatności podejrzeń bądź wystąpienia problemów dotyczących transakcji, kwestii bezpieczeństwa i prawnych, zagrożenia osób niepełnoletnich lub bezpieczeństwa.
„Zablokowanie” Konta użytkownika oznacza, że:
- Użytkownik nie będzie mógł korzystać z Witryny z wyjątkiem kontaktu z naszym działem obsługi klienta (Obsługa klienta),
- Przedmioty użytkownika zostaną usunięte z Witryny i z Katalogu,
- nie zwrócimy Użytkownikowi pieniędzy za żadne Usługi dla Sprzedających, które zakupił i z których nadal korzysta,
- Użytkownik może realizować wszelkie oczekujące Transakcje i Wypłaty, ale jeśli jego konto zostanie zablokowane z powodu obaw dotyczących bezpieczeństwa lub oszustwa zgłoszonych przez dostawcę Portfela Vinted, ponieważ jego Konto zostało naruszone lub ponieważ jest to obiektywnie konieczne w celu ochrony uzasadnionych interesów i praw wszystkich osób zaangażowanych w Transakcję, mogą wystąpić następujące konsekwencje:
-
- oczekujące Transakcje Użytkownika mogą zostać anulowane, a wszystkie opłaty dokonane przez Kupujących zostaną im zwrócone i/lub
- możliwość dokonania Wypłaty przez Użytkownika może zostać ograniczona,
-
- możemy odrzucić roszczenie Użytkownika o odszkodowanie (jeśli powodem zablokowania było oszustwo lub inne niezgodne z prawem działanie i/lub nadużycie naszej polityki dotyczącej odszkodowań),
- możemy uniemożliwić Użytkownikowi utworzenie nowego Konta w Witrynie.
Więcej informacji na temat blokowania można znaleźć tutaj.
Korzystanie ze środków zautomatyzowanych i działanie na podstawie powiadomienia ze strony władz. Możemy korzystać ze zautomatyzowanego oprogramowania lub algorytmów w celu wykrycia i podjęcia działań naprawczych wymienionych powyżej lub zablokowania Konta Użytkownika, a także możemy działać po otrzymaniu odpowiedniego powiadomienia od właściwych organów.
Działania naprawcze lub blokady będą proporcjonalne. Wszelkie działania opisane powyżej będą proporcjonalne do naruszenia zasad i będą uwzględniać interesy Użytkownika.
Uzasadnienie. Jeśli podejmiemy działania naprawcze wymienione powyżej lub zablokujemy Konto Użytkownika, powiadomimy o:
- powodach naszego działania,
- ograniczeniach, które zastosujemy do Treści lub Konta Użytkownika,
- faktach i podstawie prawnej, na których oparliśmy się przy podejmowaniu decyzji,
- wykorzystaniu zautomatyzowanych środków do podejmowania decyzji, oraz
- przekażemy informacje na temat przysługujących użytkownikowi środków odwoławczych (opisanych bardziej szczegółowo w poniższej części „Możliwość odwołania”).
Nie udostępnimy jednak tych informacji, jeśli stanowiłoby to naruszenie prawa lub polecenia organu prawnego, zakłóciłoby dochodzenie w sprawie oszustwa, umożliwiłoby kontynuowanie oszustwa bądź zostałoby uznane za poważne naruszenie niniejszego Regulaminu lub zasad ustanowionych przez dostawcę Portfela Vinted.
Podejmowanie działań naprawczych lub blokowanie bez wcześniejszego powiadomienia. Możemy podjąć działania naprawcze lub zablokować Konto Użytkownika bez powiadamiania go z odpowiednim wyprzedzeniem w przypadkach wymienionych poniżej. Uzasadnienie przekażemy dopiero w momencie podjęcia przez nas działań.
- Podejrzenia stwierdzone przez Dostawcę Portfela Vinted lub podmiot przetwarzający Płatności: Dostawca Portfela Vinted lub podmiot przetwarzający Płatności zgłasza podejrzenie, że Użytkownik naruszył prawo, naruszył obowiązujące zasady lub korzystał z Witryny w sposób niewłaściwy podczas korzystania z usług płatności i/lub portfela (w tym do nielegalnej sprzedaży w Witrynie, prania pieniędzy, finansowania terroryzmu, oszustwa, kradzieży tożsamości lub korzystania z fałszywych dokumentów).
- Problemy związane z transakcjami: Użytkownik rozpoczyna procedurę rozstrzygania sporów dotyczących transakcji za pośrednictwem Podmiotu przetwarzającego płatności, a istnieją obiektywne i uzasadnione powody, aby sądzić, że w tym kontekście Użytkownik naruszył prawo, niniejszy Regulamin lub korzystał z Witryny w sposób niewłaściwy.
- Bezpieczeństwo i kwestie prawne: Treści użytkownika lub korzystanie z Usług naruszają prawo, przepisy lub zasady bezpieczeństwa publicznego bądź mogą mieć poważne konsekwencje dla zdrowia, bezpieczeństwa lub uzasadnionych interesów ekonomicznych firmy Vinted bądź innych Użytkowników, Sprzedawców Pro lub podmiotów zewnętrznych. Może to być:
-
- przesyłanie Treści pochwalających zbrodnie przeciwko ludzkości, podżegających do nienawiści rasowej lub przemocy, dotyczących pornografii dziecięcej lub innych form molestowania seksualnego bądź poważnie zagrażających innym Użytkownikom,
- dokonanie kradzieży tożsamości albo oszustwa innego rodzaju,
- korzystanie z zewnętrznych narzędzi programowych podczas rejestracji na Stronie i/lub korzystania ze Strony i/lub Usług w sposób sprzeczny z niniejszymi Warunkami, lub
- niewłaściwe korzystanie z Witryny w sposób zagrażający bezpieczeństwu innych Użytkowników lub bezpieczeństwu Witryny (np. logowanie się z podejrzanych adresów IP, wyłudzanie informacji lub wysyłanie spamu do innych Użytkowników). Przeprowadzimy dochodzenie w sprawie oszustwa i wnikliwie zbadamy wszelkie zgłoszone roszczenia.
-
- Osoby niepełnoletnie: jeśli użytkownik Konta ma mniej niż 18 lat.
- Zabrania tego prawo: powiadomienie Użytkownika z wyprzedzeniem stanowiłoby naruszenie prawa, regulacji lub nakazu prawnego organu ścigania bądź mogłoby stanowić ryzyko dla nas lub Podmiotów stowarzyszonych Vinted.
- Zagrożenia bezpieczeństwa: istnieje zagrożenie dla bezpieczeństwa lub sprawnego działania naszego systemu informatycznego.
- Powtarzające się lub poważne naruszenia zasad: Użytkownik dopuszcza się poważnego lub powtarzającego się naruszenia niniejszego Regulaminu.
Możliwość odwołania. Użytkownik może zakwestionować naszą decyzję o podjęciu jakichkolwiek działań naprawczych poprzez:
- złożenie odwołania za pośrednictwem naszego systemu. W tym celu należy kliknąć łącze w uzasadnieniu przesłanym Użytkownikowi (jeśli zablokowaliśmy jego Konto lub podjęliśmy działania naprawcze wymienione powyżej) lub w innym przesłanym przez nas komunikacie (jeśli Użytkownik powiadomił nas o niezgodnej Treści lub Koncie). Rozpatrzymy odwołanie tak szybko, jak to możliwe, pod nadzorem wykwalifikowanego personelu;
- złożenie wniosku do jednego z certyfikowanych organów pozasądowego rozstrzygania sporów, lub
- wniesienie powództwa do sądów krajowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
8 Jak założyć Portfel Vinted?
Informacje o Portfelu Vinted. Użytkownik może utworzyć Portfel Vinted, który jest portfelem elektronicznym dostępnym w Witrynie. Portfela Vinted można używać do:
- odbierania i przechowywania środków za sprzedany Przedmiot,
- zakupu Przedmiotu od innego Użytkownika przy użyciu środków w Portfelu Vinted,
- przelania środków z Portfela Vinted na osobiste konto bankowe (Wypłata) lub
- zakupu opcjonalnych Usług dostępnych dla Kupujących i Sprzedających.
Komu się przyda? Każdy Użytkownik może założyć portfel Vinted, wykonując poniższe czynności. Sprzedający powinien utworzyć Portfel Vinted w ciągu 5 dni kalendarzowych od dokonania pierwszej sprzedaży.
Świadczenie usługi. Portfel Vinted to usługa płatnicza, która może być świadczona przez jednego z naszych zewnętrznych dostawców usług płatniczych podlegających obowiązującym regulacjom (Dostawca Portfela Vinted), którymi są:
- MANGOPAY SA – licencjonowana instytucja pieniądza elektronicznego w Luksemburgu podlegająca regulacjom Commission de Surveillance du Secteur Financier w Luksemburgu,
- MANGOPAY U.K. Limited – licencjonowana instytucja pieniądza elektronicznego w Wielkiej Brytanii. Powiadomimy użytkownika z wyprzedzeniem o wszelkich zmianach w spółce grupy MANGOPAY, działającej jako dostawca usług płatniczych VINTED w Wielkiej Brytanii lub
- ADYEN N.V. – licencjonowany bank w Holandii, podlegający regulacjom Centralnego Banku Holandii (De Nederlandsche Bank),
- Vinted Pay UAB – licencjonowana instytucja pieniądza elektronicznego na Litwie, podlegająca regulacjom Banku Litwy.
Informacje o dostawcach świadczących usługi płatnicze w danym kraju można znaleźć tutaj.
Jak otworzyć Portfel Vinted? Aby otworzyć Portfel Vinted, wystarczy przejść do swojego konta, a następnie:
- przejść do „Profilu”, wybrać „Portfel”, a następnie „Aktywuj Portfel Vinted”.
- jeśli Użytkownik nie otworzy portfela wcześniej, zostanie o to poproszony w ciągu 5 dni kalendarzowych od dokonania pierwszej sprzedaży, w przeciwnym razie nie będzie mógł wysłać sprzedanego przedmiotu, a Transakcja zostanie anulowana
- podać swoje imię i nazwisko oraz adres. W zależności od Dostawcy Portfela Vinted, Użytkownik może być również zobowiązany do podania następujących danych: daty urodzenia lub numeru PESEL, adresu, narodowości i/lub numeru telefonu (więcej informacji można znaleźć tutaj), oraz
- wyrazić zgodę na warunki Dostawcy Portfela Vinted i zaakceptować jego politykę prywatności (łącze do nich znajduje się w formularzu otwarcia portfela).
Kontrole KYC. Dostawcy Portfela Vinted wymagają ukończenia procedury „Poznaj swojego klienta” (kontrole KYC). KYC to procedura oparta na przepisach dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, które wymagają od Dostawców Portfela Vinted weryfikacji tożsamości Użytkownika i jego uprawnień do korzystania z Portfela Vinted (więcej informacji można znaleźć tutaj). Wstępna kontrola jest przeprowadzana podczas otwierania Portfela Vinted, jak opisano powyżej w części „Jak otworzyć Portfel Vinted”. Dostawcy Portfela Vinted mogą wymagać od Użytkownika przeprowadzenia dodatkowych kontroli KYC, a w zależności od ich wewnętrznych procedur i obowiązujących przepisów prawa może być konieczne dostarczenie kopii paszportu, dowodu osobistego, prawa jazdy, wyciągu bankowego i/lub dowodu zamieszkania w następujących przypadkach:
- Użytkownik osiągnął próg łącznej wartości dokonanych Transakcji lub łącznej kwoty Wypłat dokonanych przy użyciu Portfela Vinted – progi te zależą od Dostawcy Portfela Vinted świadczącego usługi na rzecz Użytkownika (więcej informacji można znaleźć tutaj),
- w dowolnym momencie po otwarciu Portfela Vinted, jeśli Dostawca Portfela Vinted podejrzewa, że Portfel Vinted jest powiązany z działalnością nielegalną, podejrzaną lub stanowiącą oszustwo.
Negatywny wynik kontroli KYC. Jeśli wynik kontroli KYC będzie negatywny lub Użytkownik nie podda się jej podczas pierwszego wniosku o otwarcie Portfela Vinted, nie będzie on mógł otworzyć Portfela Vinted. Jeśli tak się stanie w dowolnym momencie korzystania z Portfela Vinted, Portfel Vinted zostanie zawieszony, a Użytkownik może nie być w stanie dokonywać zakupów ze środków w Portfelu Vinted lub dokonywać Wypłat (więcej szczegółów na temat Wypłat podano poniżej). Ograniczenia dotyczące Portfela mogą być również stosowane przez Dostawcę Portfela Vinted w przypadkach, gdy podejrzewa on, że Użytkownik jest powiązany z działalnością nielegalną, podejrzaną lub stanowiącą oszustwo.
Jak dokonać Wypłaty? Użytkownik może poprosić Dostawcę Portfela Vinted o dokonanie Wypłaty, przechodząc do „Ustawień” na swoim Koncie i dodając numer konta bankowego, imię i nazwisko oraz adres rozliczeniowy. Funkcjonalność ta jest uzależniona od lokalizacji Użytkownika.
- W strefie euro można dokonywać Wypłat wyłącznie w euro na osobiste konto bankowe znajdujące się na terenie Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Dokonywanie Wypłat poza tymi obszarami lub w innych walutach jest niedozwolone; lub
- Poza strefą euro można dokonywać Wypłat tylko w lokalnej walucie i w swoim kraju. Dokonywanie Wypłat w innej walucie lub poza krajem ojczystym jest niedozwolone.
9 Jak dokonywać płatności?
Jak płacić w naszej Witrynie? Naszym celem jest maksymalne ułatwienie dokonywania płatności za Przedmioty lub nasze Usługi. Płatności można dokonać za pomocą:
- Portfela Vinted – jeśli środki znajdują się w Portfelu Vinted, zostanie on automatycznie użyty jako główna metoda płatności, a jeśli środki nie są wystarczające do dokonania zakupu, można zapłacić resztę inną metodą płatności,
- karty kredytowej lub debetowej lub
- innej metody płatności, którą możemy wprowadzić w naszej Witrynie.
Przetwarzanie płatności. Korzystamy z usług autoryzowanych zewnętrznych dostawców usług płatniczych (Podmiotów przetwarzających płatności) w celu:
- przetwarzania płatności online za zakup Przedmiotów lub opcjonalnych Usług w naszej Witrynie
- przetwarzania Wypłat z Portfela Vinted lub
- świadczenia w niektórych przypadkach również usługi Portfela Vinted (działania jako Dostawca Portfela Vinted).
Współpracujemy również z zewnętrznymi dostawcami w celu przechowywania informacji o metodach płatności. Zapewniamy Użytkownikom pomoc w korzystaniu z Portfela Vinted oraz usług Podmiotów przetwarzających płatności, ale sami nie obsługujemy płatności.
Bezpieczne przechowywanie pieniędzy. Po zakupie Przedmiotu, wszystkie wpłacone pieniądze trafiają na oddzielny Rachunek zastrzeżony, który jest kontrolowany i zabezpieczony przez dostawcę Portfela Vinted do czasu zakończenia transakcji. Następnie cena Przedmiotu i wszelkie opłacone koszty wysyłki, z wyjątkiem kosztu Przedpłaconej przesyłki, zostaną przekazane do Portfela Vinted Sprzedającego.
Bezpieczeństwo. Należy upewnić się, że dane dotyczące płatności są dokładne, aby zabezpieczyć płatności dokonywane w naszej Witrynie. W przeciwnym razie płatność może zostać anulowana lub konieczne może być udowodnienie, że dana metoda płatności należy do Użytkownika bądź że płatność została przez niego autoryzowana, jeśli zautomatyzowane systemy informatyczne uznają, że została ona skradziona.
Przeliczanie walut. Oferujemy również usługę Przeliczania walut świadczoną przez Podmioty przetwarzające płatności lub Dostawcę Portfela Vinted, która umożliwia kupującemu zapłatę za Przedmiot w lokalnej walucie, gdy jest on sprzedawany w innej walucie. Usługa ta jest oferowana w określonych krajach wymienionych tutaj. Jeśli przeliczanie walut jest dostępne w kraju, w którym Użytkownik jest zarejestrowany, Podmiot przetwarzający płatności lub Dostawca Portfela Vinted nalicza opłatę w wysokości 1,2% lub 3% ceny Przedmiotu w zależności od użytej waluty.
10 Wysyłanie wiadomości i publikowanie opinii
Prywatne wiadomości. Prywatne wiadomości służą do wymiany informacji o Przedmiocie z innymi Użytkownikami. Niedozwolone jest wysyłanie prywatnych wiadomości do innego Użytkownika z jakiegokolwiek innego powodu, w szczególności nie wolno wysyłać:
- reklam,
- złośliwego oprogramowania,
- niechcianych lub masowych wiadomości do 5 lub więcej Użytkowników, oraz
- wiadomości, które są lub mogą być uznane za nielegalne, obsceniczne, szkodliwe, nieetyczne, zagrażające bezpieczeństwu publicznemu, nieodpowiednie lub w jakikolwiek sposób niezgodne z interesami Vinted i naszych Użytkowników.
Publikowanie opinii. Po zakończeniu transakcji Użytkownik może zdecydować się na napisanie i opublikowanie opinii o transakcji i innym Użytkowniku w naszej witrynie. Wszystkie publikowane opinie muszą być rzetelne i uczciwe. Należy również pamiętać, że nie wypłacamy żadnego wynagrodzenia za pozostawienie opinii i nie sprawdzamy ani nie weryfikujemy ich przed opublikowaniem w naszej Witrynie.
11 Zakończenie naszych relacji
Zakończenie relacji z Vinted przez Użytkownika. Użytkownik może zakończyć relację z Vinted i zaprzestać korzystania z naszych Usług w dowolnym momencie i bezpłatnie, usuwając swoje Konto lub wysyłając do nas wiadomość e-mail na podane adresy.
Zakończenie relacji z Użytkownikiem przez Vinted. Vinted również może wypowiedzieć niniejszy Regulamin w dowolnym czasie i z dowolnego powodu, powiadamiając Użytkownika o tym fakcie na piśmie z 30-dniowym wyprzedzeniem.
Co się wtedy stanie? Niniejszy Regulamin będzie obowiązywać do momentu zakończenia wszelkich oczekujących Transakcji i Wypłat.
NAJWYŻSZY CZAS COŚ ZAROBIĆ
12 Sprzedaż na Vinted
Co można sprzedać? Użytkownik musi mieć prawo do przeniesienia własności Przedmiotu na Kupującego. Oprócz tego sprzedawany Przedmiot:
- musi być zgodny z Regułami katalogu Vinted,
- musi być zgodny z ograniczeniami i wymogami dotyczącymi przedmiotów zabronionych Podmiotu przetwarzającego płatności, jeżeli takie obowiązują. Wymagania dotyczące danego kraju można sprawdzić tutaj; oraz
- nie mógł zostać zakupiony pierwotnie hurtowo lub jako produkt dropshipping (tzn. sprzedawca fizycznie nie posiada Przedmiotu) o niskiej wartości odsprzedaży.
Wystawienie Przedmiotu na sprzedaż. Aby wystawić Przedmiot na sprzedaż w Witrynie, należy zrobić i przesłać zdjęcie Przedmiotu oraz opisać go (zdjęcie i opis nie mogą pochodzić z Internetu), dokładnie przedstawiając jego jakość i wygląd (w tym wszelkie wady lub przeróbki). Przykład informacji, które mogą być wymagane, można znaleźć tutaj. Wystawienie Przedmiotu w Katalogu i opublikowanie go w Witrynie oznacza oficjalne złożenie oferty sprzedaży, która może zostać zaakceptowana przez Kupującego.
Wybór Kupującego. Jeśli Kupujący zaproponuje nową cenę za Przedmiot jako kontrofertę, Przedmiot nie zostanie uznany za sprzedany, gdy kontroferta zostanie przyjęta przez Sprzedającego. Kupujący zawsze ma możliwość rezygnacji z zakupu Przedmiotu po zaakceptowaniu kontroferty przez Sprzedającego. Przedmiot zostaje sprzedany po kliknięciu przez Kupującego przycisku zakupu i po zaakceptowaniu płatności.
Wycofanie ogłoszenia. Użytkownik może wycofać ogłoszenie w dowolnym momencie przed zakupem Przedmiotu przez Kupującego.
Ocena i informacje o rekomendacji. Używamy zautomatyzowanych narzędzi do analizy, oceny i rekomendowania odpowiednich informacji Użytkownikom przeglądającym naszą Witrynę. Więcej informacji o zastosowaniu automatyzacji do polecania określonych informacji w „kanale Vinted” można znaleźć w naszym Centrum Pomocy.
NAJWYŻSZY CZAS NA ZAKUPY
13 Zakup Przedmiotu
Jak dokonać zakupu? Aby zakupić Przedmiot z Katalogu, należy:
- kliknąć przycisk zakupu,
- wybrać metodę płatności i opcję dostawy, oraz
- kliknąć przycisk płatności na stronie płatności.
Ile zapłacisz? Za każdą Transakcję Użytkownik zapłaci następujące opłaty, które będą przechowywane na Rachunku zastrzeżonym:
- Cena Przedmiotu,
- Koszt wysyłki,
- Opłata za Ochronę Kupujących (kliknij tutaj aby dowiedzieć się, jak ją obliczamy) oraz, jeśli mają zastosowanie,
- opłaty za usługi opcjonalne.
Co dalej? Będziemy otrzymywać aktualizacje od przewoźnika i powiadomimy nabywcę, kiedy Przedmiot powinien zostać dostarczony (lub poinformujemy, jeśli okaże się, że został zagubiony). Więcej informacji na temat można znaleźć w poniższym rozdziale.
W przypadku zakupu Przedmiotu poza naszą Witryną. W przypadku zakupu Przedmiotu w trybie offline lub poza naszą Witryną nie ponosimy odpowiedzialności za transakcję. Zakup taki jest dokonywany na własne ryzyko Użytkownika i nie będzie objęty żadną ochroną oferowaną przez nas w odniesieniu do transakcji dokonywanych w naszej Witrynie.
14 Ochrona Kupujących
Cel ochrony kupujących. Ochrona Kupujących zapewnia zwrot pieniędzy w przypadku zagubienia, uszkodzenia lub znacznej niezgodności Przedmiotu z opisem. Użytkownik może skorzystać z pomocy Działu Obsługi Klienta, który będzie postępować zgodnie z naszą Polityką zwrotów. Płatność będzie przechowywana na Rachunku zastrzeżonym do momentu oznaczenia transakcji jako zakończonej. Przypominamy, że Ochrona Kupujących nie jest ubezpieczeniem ani usługą ochrony prawnej i stanowi dodatek do wszystkich innych przysługujących Użytkownikom praw lub gwarancji. Ochrona Kupujących jest obowiązkowo stosowana za opłatą i dotyczy każdego zakupu dokonanego za pomocą przycisku zakupu.
Polityka zwrotów. O zwrot pieniędzy za Przedmiot można się ubiegać, gdy:
- potwierdzone zostanie zagubienie lub uszkodzenie przedmiotu podczas wysyłki,
- przedmiot znacznie różni się od opisu, co oznacza, że istnieje znacząca różnica między otrzymanym Przedmiotem, a jego opisem lub zdjęciem w Katalogu, na przykład inny rozmiar, kolor bądź poważne uszkodzenie (w tym plamy, zapachy lub dziury) lub brak Przedmiotu w zestawie („znacznie różniący się od opisu”), lub
- Przedmiot znacznie różni się od opisu i jest podrobiony.
W razie problemów związanych z Przedmiotem. Użytkownik musi zgłosić problem zgodnie z naszą polityką Ochrony Kupujących, klikając przycisk „Mam problem” na ekranie wiadomości prywatnej w ciągu 2 dni kalendarzowych od powiadomienia przez nas, że Przedmiot został dostarczony lub najprawdopodobniej został zagubiony (Okres żądania zwrotu). Spowoduje to zawieszenie transakcji, a wszystkie pieniądze za nią będą nadal przechowywane na Rachunku zastrzeżonym do czasu rozwiązania problemu. Jeśli Użytkownik nie zgłosi nam problemu w Okresie żądania zwrotu, Transakcja zostanie automatycznie oznaczona jako zakończona.
Postępowanie z Przedmiotami znacznie różniącymi się od opisu (z wyjątkiem Przedmiotów znacznie różniących się od opisu i podrobionych). Sugerujemy, aby najpierw omówić powstały problem ze Sprzedającym, aby uzgodnić rozwiązanie, z którego obydwie strony będą zadowolone. Jeśli jednak uzgodnienie rozwiązania nie będzie możliwe, problem można zgłosić do nas. Jeśli w trakcie Okresu żądania zwrotu pieniędzy Użytkownik stwierdzi, że Przedmiot znacznie różni się od opisu i jest podrobiony, powiadomimy o tym Sprzedającego. Sprzedający może:
- nie wymagać od kupującego zwrotu Przedmiotu i przyznać zwrot pieniędzy lub
- wymagać zwrotu Przedmiotu w ciągu 5 dni roboczych w celu otrzymania zwrotu pieniędzy przez kupującego. Kupujący jest odpowiedzialny za koszty wysyłki zwrotnej, chyba że uzgodniono inaczej ze Sprzedającym, a my powiadomimy Sprzedającego, kiedy powinien otrzymać Przedmiot lub o prawdopodobnym zagubieniu Przedmiotu. Od momentu powiadomienia Sprzedającego będzie on miał 2 dni na potwierdzenie, że odebrał Przedmiot i wszystko jest w porządku (w tym momencie kupujący otrzyma zwrot pieniędzy) lub na zgłoszenie problemu (w takim przypadku pieniądze kupującego będą nadal bezpiecznie przechowywane na Rachunku zastrzeżonym do czasu rozwiązania problemu). Jeśli Kupujący nabył Przedmioty w zestawie, może zwrócić wyłącznie Produkty, będące przedmiotami znacznie różniącymi się od opisu, znajdujące się w tymże zestawie.:
Jeśli Sprzedający nie podejmie jednego z powyższych działań w ciągu 14 dni od zgłoszenia problemu przez Kupującego bądź jeśli Kupujący lub Sprzedający zgłosi problem w dowolnym momencie w trakcie tego procesu, Dział Obsługi Klienta podejmie ostateczną decyzję określającą, czy Przedmiot znacznie różni się od opisu.
Postępowanie z Przedmiotem znacznie różniącym się od opisu i podrobionym. Jeśli w Okresie żądania zwrotu Kupujący uzna, że Przedmiot znacznie różni się od opisu i jest podrobiony, zbadamy sprawę i skontaktujemy się z Kupującym oraz Sprzedającym, aby uzyskać informacje od obu stron w celu podjęcia obiektywnej decyzji.
- Jeśli autentyczność Przedmiotu nie budzi wątpliwości, sfinalizujemy Transakcję i przekażemy Sprzedającemu pieniądze znajdujące się na Rachunku zastrzeżonym.
- Jeśli nie uzyskamy wystarczających informacji, aby ustalić, czy Przedmiot znacznie różni się od opisu i jest podrobiony, uznamy sprawę za niejednoznaczną i anulujemy Transakcję, zwrócimy Kupującemu pieniądze zgodnie z poniższą tabelą i zażądamy zwrotu Przedmiotu do Sprzedającego oraz pokrycia kosztów wysyłki zwrotnej przez Kupującego (chyba że uzgodniono inaczej ze Sprzedającym).
- Jeśli istnieją mocne dowody na to, że Przedmiot znacznie różni się od opisu i jest podrobiony, powiadomimy o tym Sprzedającego. Sprzedający będzie mieć 24 godziny na dostarczenie nam dowodów, że Przedmiot jest autentyczny. Jeśli nie dostarczy wymaganego dowodu, anulujemy Transakcję, a Kupujący nie będzie musiał zwracać Przedmiotu do Sprzedającego, aby otrzymać zwrot pieniędzy, jak opisano w poniższej tabeli.
Jeśli sprawa zostanie nam zgłoszona: zbadamy sprawę i możemy poprosić obydwie strony o dostarczenie informacji i dowodów w celu podjęcia obiektywnej decyzji o tym, czy sprawa kwalifikuje się do zwrotu pieniędzy zgodnie z naszą Polityką zwrotów. Kupujący i Sprzedający zgadzają się zaakceptować ostateczną decyzję.
Przypadki, w których Kupujący nie otrzyma zwrotu pieniędzy. Zwrot pieniędzy nie będzie możliwy, jeśli:
- po zgłoszeniu, że Przedmiot znacznie różni się od opisu, uznamy, że tak nie jest,
- po otrzymaniu Przedmiotu kupujący potwierdził już, że wszystko jest w porządku,
- problem nie został zgłoszony w Okresie żądania zwrotu,
- Dział Obsługi Klienta nie otrzymał w podanym terminie dowodu, że Przedmiot został uszkodzony lub znacznie różni się od opisu,
- Przedmiot był używany, prany lub przerobiony w jakikolwiek sposób przed jego zwrotem lub
- prowadzone jest dochodzenie, ponieważ istnieje podejrzenie, że Użytkownik nadużył lub niewłaściwie wykorzystał Ochronę Kupujących, ubiegając się o zwrot pieniędzy.
Jaki rodzaj zwrotu można uzyskać. Możliwy jest zwrot niektórych opłat, jak opisano w poniższej tabeli:
Czego dotyczy zwrot? |
Rodzaj opłaty |
Zwrot kosztów |
Pojedynczy przedmiot (niewchodzący w skład zestawu) |
Opłata za Ochronę Kupujących |
Zwrot całej kwoty |
Cena przedmiotu |
Zwrot całej kwoty |
|
Opłata za przedpłaconą wysyłkę |
Zwrot całej kwoty |
|
Koszty wysyłki zwrotnej |
|
|
Pojedyncze Przedmioty znacznie różniące się od opisu, które wchodziły w skład zestawu (ale nie ma potrzeby zwracania całego zestawu) |
Opłata za Ochronę Kupujących |
Opłata za Ochronę Kupujących zostanie ponownie obliczona na podstawie liczby Przedmiotów z zestawu, które zostaną zatrzymane, a kupujący otrzyma zwrot różnicy między pierwotnie uiszczoną Opłatą za Ochronę Kupujących a ponownie obliczoną opłatą. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj. |
Cena przedmiotu |
Zwrot całej kwoty |
|
Opłata za przedpłaconą wysyłkę |
Zwrot całej kwoty |
|
Koszty wysyłki zwrotnej |
|
|
Cały zestaw Przedmiotów* * W przypadku Przedmiotów znacznie różniących się od opisu i podrobionych nie ma potrzeby ich zwracania. Aby otrzymać zwrot pieniędzy, należy zwrócić tylko te Przedmioty z zestawu, które zostały uznane za autentyczne |
Opłata za Ochronę Kupujących |
Zwrot całej kwoty |
Cena przedmiotu |
Zwrot całej kwoty |
|
Opłata za przedpłaconą wysyłkę |
Zwrot całej kwoty |
|
Koszty wysyłki zwrotnej |
|
|
Usługi opcjonalne |
Opłata za Weryfikację Przedmiotów |
Pełny zwrot środków |
Opłata za Weryfikację Elektroniki |
Pełny zwrot środków |
CO JESZCZE OFERUJEMY?
15 Opcjonalne Usługi dla Sprzedających
Usługi dla Sprzedających. Sprzedający mogą zdecydować się na zakup innych opcjonalnych usług opisanych na stronie Centrum Pomocy za dodatkową opłatą (Usługi dla Sprzedających). Informacje na temat sposobu zakupu Usług dla Sprzedających podano powyżej w części „Jak dokonywać płatności”. Każda Usługa dla Sprzedających jest zautomatyzowaną usługą jednorazową i nie może być przenoszona z jednego Przedmiotu na inny ani między Użytkownikami. Przed nabyciem określonej Usługi dla Sprzedających podamy jej koszt i czas korzystania. Wyślemy również potwierdzenie zakupu na podany adres e-mail.
16 Opcjonalne Usługi Weryfikacji dla Kupujących
Weryfikacja. Oferujemy następujące płatne, opcjonalne Usługi Weryfikacji dla Kupujących w niektórych krajach, w których są one dostępne:
- Usługa Weryfikacji Przedmiotów: dla kwalifikujących się Przedmiotów (z wyłączeniem elektroniki), w ramach której dołożymy wszelkich uzasadnionych handlowo starań, aby potwierdzić autentyczność Przedmiotu w oparciu o obiektywne kryteria, w tym naszą znajomość marki i dostępne nam informacje. Dodatkowe informacje o usłudze Weryfikacji Przedmiotów, jeśli przedmiot się kwalifikuje, oraz o jej dostępności w danym kraju można znaleźć tutaj.
- Usługa Weryfikacji Elektroniki: W przypadku konkretnych Przedmiotów z kategorii Elektronika sprawdzamy cechy, stan, funkcjonalność i autentyczność Przedmiotu w oparciu o obiektywne kryteria, w tym znajomość marki i dostępne nam informacje. Tutaj znajdziesz więcej informacji na temat Weryfikacji Elektroniki oraz tego, czy Twój Przedmiot kwalifikuje się do niej i czy ta usługa jest dostępna w Twoim kraju.
Usługi te są opcjonalne dla Kupujących i są oferowane jako osobny dodatek do naszej usługi Ochrona Kupujących. Kupujący i Sprzedający będą informowani o postępach procesu weryfikacji za pośrednictwem prywatnych wiadomości na Stronie.
Jak to działa? Usługi Weryfikacji można zakupić tylko dla pojedynczego kwalifikującego się Przedmiotu. Zasady kwalifikacji mogą zostać w przyszłości zaktualizowane. Kwalifikujące się Przedmioty zostaną również automatycznie oznaczone w Katalogu. Jeśli jednak Sprzedający zmodyfikuje ofertę po jej wystawieniu, Przedmiot może nie kwalifikować się już do Usług Weryfikacji.
Co powinni wiedzieć Kupujący?
- Zakup i obsługa. Informacja o koszcie wybranej Usługi Weryfikacji zostanie podana przed zakupem (informacje o sposobach płatności podano w części „Jak dokonywać płatności”). W przypadku wykupienia Usługi Weryfikacji Sprzedający prześle Przedmiot do nas w celu jego weryfikacji przed wysyłką do Kupującego. Jeśli Przedmiot pomyślnie przejdzie weryfikację, zostanie wysłany do Kupującego. Jeśli weryfikacja zakończy się niepomyślnie, odeślemy go z powrotem do Sprzedającego, a Transakcja zostanie anulowana. Kupujący otrzyma zwrot kosztów na podstawie powyższej tabeli typów zwrotów.
- Zwrot Przedmiotu zakupionego razem z Usługą Weryfikacji, pod warunkiem, że powiadomiono nas o tym w Okresie żądania zwrotu oraz:
- W przypadku usługi Weryfikacji Przedmiotów:
- Zwrot za Przedmioty znacznie różniące się od opisu (z wyjątkiem Przedmiotów podrobionych). Jeśli użytkownik chce zwrócić Przedmiot, ponieważ uważa, że znacznie różni się on od opisu, musi go odesłać do nas w celu poddania go kolejnej Weryfikacji.
-
-
- Zwrot za Przedmiot znacznie różniący się od opisu i podrobiony. Jeśli Użytkownik chce zwrócić Przedmiot, ponieważ znacznie różni się od opisu i jest podrobiony:
- jeśli na podstawie wstępnej Weryfikacji Przedmiotu przeprowadzonej przez nas przed wysłaniem go do Użytkownika i wszelkich dodatkowych dowodów nie ma powodu, aby wątpić w autentyczność Przedmiotu, transakcja zostanie zakończona, a cena Przedmiotu zostanie zwrócona Sprzedawcy, lub
- we wszystkich innych przypadkach poprosimy o odesłanie Przedmiotu do naszego magazynu w celu ponownej Weryfikacji. Jeśli Przedmiot przejdzie pomyślnie weryfikację, zostanie odesłany, a transakcja zostanie zakończona. Jeśli jednak Przedmiot nie przejdzie pomyślnie weryfikacji, transakcja zostanie anulowana, a my zwrócimy Przedmiot Sprzedającemu oraz zwrócimy pieniądze Kupującemu zgodnie z powyższą tabelą.
- Zwrot za Przedmiot znacznie różniący się od opisu i podrobiony. Jeśli Użytkownik chce zwrócić Przedmiot, ponieważ znacznie różni się od opisu i jest podrobiony:
-
-
- W przypadku usługi Weryfikacji Elektroniki: jeśli Użytkownik chce zwrócić Przedmiot po zgłoszeniu go nam jako przedmiot znacznie różniący się od opisu (zgodnie z opisem w sekcji „Ochrona kupujących” powyżej), Przedmiot musi zostać odesłany do nas w celu przejścia przez proces weryfikacji zwrotu. W tym procesie Przedmiot zostanie najpierw wysłany do magazynu, aby upewnić się, że faktycznie jest to ten sam zakupiony Przedmiot, zanim zostanie zwrócony do sprzedawcy, a transakcja zostanie anulowana. Jeśli nie jest to ten sam Przedmiot, zostanie on zwrócony Użytkownikowi, a my zwrócimy pieniądze Sprzedawcy.
Co powinni wiedzieć Sprzedający?
- Brak możliwości rezygnacji: Użytkownik nie może zrezygnować z umożliwienia Kupującemu zakupu Usług Weryfikacji, jeśli Przedmiot się do nich kwalifikuje, ponieważ są one usługami świadczonymi przez nas na rzecz Kupującego.
- Możemy poprosić o dodatkowe informacje: gdy roszczenie zostanie przekazane do Vinted, jeśli istnieje powód, by wątpić w autentyczność, funkcjonalność, stan lub jakiekolwiek inne cechy Przedmiotu (w zależności od tego, co jest istotne dla każdej z Usług Weryfikacji), możemy poprosić Użytkownika o dostarczenie dodatkowej informacji lub dowodów. Ostatecznie podejmiemy decyzję, czy możemy zweryfikować Przedmiot.
- Niezgodność z Regułami katalogu Vinted: jeśli w trakcie procesu weryfikacji stwierdzimy, że Przedmiot jest niezgodny z Regułami katalogu Vinted, możemy wydać decyzję negatywną.
- Konsekwencje negatywnej weryfikacji: jeżeli Przedmiot nie przejdzie pomyślnie procesu weryfikacji z jednego z następujących powodów: i) istnieją powody, aby wątpić w autentyczność Przedmiotu w przypadku usługi Weryfikacji Przedmiotów; ii) ponieważ cechy, stan i funkcjonalność nie są takie same, jak opisano w ogłoszeniu lub istnieją powody, aby wątpić w autentyczność Przedmiotu w przypadku usługi Weryfikacji Elektroniki; lub iii) ponieważ nie jest on zgodny z Regułami katalogu Vinted, Transakcja zostanie anulowana. W przypadku, gdy Przedmiot nie przejdzie Weryfikacji, ponieważ zostanie uznany za nieautentyczny lub niezgodny z Regułami Katalogu, nie może być już wymieniony na naszej Stronie. Więcej szczegółów na temat tych ograniczeń można znaleźć tutaj.
- Przedmioty zagubione lub uszkodzone: jeśli Przedmiot zostanie zgubiony lub uszkodzony podczas weryfikacji, zwrócimy pieniądze Kupującemu i zrekompensujemy Sprzedającemu pełną cenę Przedmiotu. Więcej szczegółów na ten temat można znaleźć tutaj.
Nasze obowiązki w ramach Usług Weryfikacji.
- Sprawdzanie Przedmiotu. Usługa Weryfikacji zostanie wykonana z należytą profesjonalną starannością i dbałością przez odpowiednio przeszkolony personel. Pracownicy zbadają Przedmiot w oparciu o obiektywne kryteria, w tym znajomość marki i posiadane przez nich informacje. Marki nie zatwierdzają decyzji i nie są w żaden sposób powiązane z Usługami Weryfikacji. Vinted nie bierze udziału w żadnej modyfikacji, naprawie, wymianie ani odnowieniu Przedmiotu i nie obejmuje wykrywania wad produkcyjnych lub bezpieczeństwa.
- Nasza odpowiedzialność. Bierzemy odpowiedzialność za wszelkie szkody spowodowane naszymi celowymi działaniami lub poważnymi błędami. Obejmuje to sytuacje, w których dochodzi do zagrożenia życia, zagrożenia uszkodzeniem ciała lub uszczerbkiem na zdrowiu, a także konieczne zobowiązania prawne. Jeśli nie wywiążemy się z ważnych zobowiązań umownych, tj. zobowiązań, które są niezbędne do prawidłowego wykonania umowy i których wykonania partner umowy może regularnie oczekiwać, nasza odpowiedzialność jest ograniczona do przewidywalnej szkody typowej dla umowy. Vinted, Partnerzy Vinted, nasi przedstawiciele, strony trzecie zaangażowane w świadczenie usług oraz agenci nie ponoszą odpowiedzialności wykraczającej poza podane ograniczenia.
- W przypadku usługi Weryfikacji Elektroniki za bezpieczeństwo Przedmiotu odpowiadają producent Przedmiotu i Sprzedawca. Jeśli zakupiony lub sprzedany przez Użytkownika na Vinted Przedmiot był zapieczętowany, Vinted nie ponosi odpowiedzialności za utratę gwarancji zgodności lub gwarancji handlowej przez producenta w trakcie procesu Weryfikacji Elektroniki.
- Usuwanie danych z Przedmiotu. Nie ponosimy odpowiedzialności za całkowite usunięcie danych, w tym danych poufnych i osobowych, ani za odłączenie kont osobistych od Przedmiotu. Nie bierzemy żadnej odpowiedzialności za utratę danych.
- Wysyłanie Przedmiotów za granicę. W niektórych przypadkach konieczne może być wysłanie Przedmiotu do innego kraju w celu weryfikacji. W takiej sytuacji mogą mieć zastosowanie zasady i procedury importu/eksportu.
- Konfiskata lub zniszczenie. Jeśli Przedmiot zostanie nam odebrany przez organy prawne lub właściciela praw własności intelektualnej do Przedmiotu, nie będziemy w stanie go zwrócić (Kupującemu ani Sprzedającemu) oraz będziemy postępować zgodnie z procedurą prawną.
- Nieprzewidziane okoliczności. W razie wystąpienia zdarzeń, na które nie mamy wpływu (np. klęska żywiołowa, działania wojenne (niezależnie od tego, czy wojna została wypowiedziana), zamieszki, wybuchy, pożary, powodzie, trzęsienia ziemi lub epidemie), nie będziemy ponosić odpowiedzialności za opóźnienia lub inne problemy. Postaramy się informować użytkowników na bieżąco i naprawić zaistniałe problemy tak szybko, jak to możliwe.
- Niedostarczone Przedmioty. Jeśli Użytkownik umyślnie lub w wyniku zaniedbania poda nieprawidłowy adres dostawy (również w przypadku zwrotu) lub nie przyjmie dostawy, możemy podjąć próbę ponownej dostawy na ten sam adres. Jeśli ponowna próba nie powiedzie się, powiadomimy o tym Użytkownika, który będzie mieć 6 tygodni (w ramach Weryfikacji Przedmiotów) i 30 dni (w ramach Weryfikacji Elektroniki) na podanie prawidłowego adresu lub umożliwienie dostawy. Jeśli Użytkownik nie potwierdzi swoich preferencji w tym terminie, oznacza to zrzeczenie się prawa do otrzymania Przedmiotu na mocy niniejszego Regulaminu, a my możemy Przedmiot zutylizować, sprzedać lub zmienić jego przeznaczenie. Poinformujemy Użytkownika o tych konsekwencjach prawnych w wyżej wymienionym powiadomieniu. Użytkownik ponosi również odpowiedzialność za wszelkie dodatkowe koszty wynikające z wszystkich nieudanych prób dostarczenia Przedmiotu. W przypadku, gdy Przedmiot nie może zostać dostarczony Sprzedającemu, Kupujący upoważnia nas do podjęcia powyższych kroków i wykonania powyższych praw w imieniu Kupującego w stosunku do Sprzedającego.
- Zawieszenie Usług Weryfikacji. Zastrzegamy sobie prawo do zawieszenia/zaprzestania dostępności Usług Weryfikacji po uprzednim powiadomieniu. Jeśli zajdzie potrzeba wprowadzenia pilnych zmian ze względu na wymogi bezpieczeństwa lub ochrony, a także wymogi prawne lub regulacyjne, możemy nie być w stanie powiadomić o tym Użytkownika z wyprzedzeniem, ale powiadomimy go, gdy tylko będzie to możliwe.
17 Wysyłka
Czym jest Przedpłacona wysyłka? Użytkownik może zakupić przedpłaconą etykietę wysyłkową w Witrynie podczas dokonywania Transakcji, dostarczaną przez Vinted Go UAB (Vinted Go), która zawiera transakcje z przewoźnikami w celu transportu i dostarczenia zakupionego Przedmiotu (Przedpłacona wysyłka). Użytkownik musi użyć etykiety udostępnionej w Witrynie, aby wysłać i/lub zwrócić Przedmiot w ciągu 5 dni roboczych od zakupu. W przeciwnym razie Transakcja zostanie automatycznie anulowana lub zakończona (w przypadku zwrotu).
Ile to kosztuje? Opłaty za Przedpłaconą wysyłkę będą się różnić w zależności od rozmiaru paczki, trasy wysyłki, przewoźnika i potencjalnych rabatów. O wysokości opłaty powiadomimy Użytkownika przed dokonaniem zakupu.
Śledzenie przesyłki i przewoźników. Użytkownik może śledzić status dostawy w Witrynie w oparciu o informacje dostarczone przez przewoźnika. W zakresie dozwolonym przez prawo, my i Vinted Go zrzekamy się wszelkiej odpowiedzialności za niedokładne, niekompletne lub nieaktualne informacje o śledzeniu przesyłki dostarczone przez przewoźnika. Czas dostawy Przedmiotu zależy od wybranego przewoźnika. Więcej informacji o przewoźnikach dostępnych w ramach Przedpłaconej wysyłki można znaleźć tutaj, przy czym możemy dodawać, zawieszać lub usuwać przewoźników w dowolnym momencie. Przewoźnicy zrealizują dostawę Przedmiotu. Nie jesteśmy przewoźnikiem ani dostawcą usług pocztowych i nie obsługujemy fizycznie, nie sortujemy, nie dostarczamy ani w żaden inny sposób nie zajmujemy się Przedmiotem zakupionym w Witrynie podczas jego dostawy.
Zobowiązania Użytkownika. W przypadku wysyłania Przedmiotu przy użyciu Przedpłaconej wysyłki należy przestrzegać Zasad pakowania i listy Przedmiotów zabronionych Vinted Go, które można znaleźć tutaj. Jeśli stwierdzimy, że Użytkownik nie przestrzegał tych zasad, niniejszego Regulaminu lub Reguł katalogu Vinted, może on nie być uprawniony do otrzymania zwrotu pieniędzy bądź odszkodowania w przypadku zagubienia lub uszkodzenia przesyłki w transporcie.
W przypadku zagubienia lub uszkodzenia przesyłki. W przypadku sporu dotyczącego utraty lub uszkodzenia Przedmiotu podczas transportu, informacje dostarczone przez Vinted Go lub przewoźnika zostaną uznane za dokładne, chyba że Użytkownik dostarczy nam dowody świadczące przeciw temu przed zakończeniem Transakcji. Jeśli Przedmiot został prawidłowo zapakowany, ale przesyłka zaginęła lub została uszkodzona podczas transportu:
- Kupujący otrzyma zwrot pieniędzy zgodnie z naszą Polityką Zwrotów (objętą Ochroną Kupujących), oraz
- Sprzedający otrzyma od Vinted odszkodowanie za zagubienie lub uszkodzenie, a kwota może zależeć od przewoźnika, z którego usług korzystano (więcej informacji można znaleźć w Centrum Pomocy).
Jeśli do wysyłki Przedmiotu zakupionego w Witrynie użyto innej metody niż Przedpłacona wysyłka, sprzedawca jest odpowiedzialny za zagubione lub uszkodzone przesyłki i domaganie się odszkodowania bezpośrednio od przewoźnika.
CZAS NA PODSUMOWANIE – KILKA WAŻNYCH SPRAW NA KONIEC
18 Co widać w naszej Witrynie?
Witryna należy do nas. Vinted, Podmioty stowarzyszone Vinted i/lub nasi licencjodawcy posiadają wszelkie prawa własności intelektualnej do Witryny, w tym do jej systemu, układu, oprogramowania, znaków towarowych i nazw domen.
Gwarancja zgodności. Użytkownicy w Unii Europejskiej korzystają z prawnej gwarancji zgodności naszych usług cyfrowych. Oznacza to, że ponosimy odpowiedzialność wobec Użytkownika za brak zgodności usług cyfrowych w momencie ich świadczenia oraz jeżeli zostanie on wykryty przez Użytkownika w terminie 2 lat bądź jeżeli wystąpią one w trakcie stałego świadczenia usługi cyfrowej. Aby zgłosić wniosek, należy postępować zgodnie z procedurą opisaną poniżej w części „Sposób rozwiązywania sporów”.
Dostępność Witryny. Nie ponosimy odpowiedzialności za przerwy w dostępności naszej Witryny spowodowane pracami konserwacyjnymi lub innymi zdarzeniami pozostającymi poza naszą kontrolą. Biorąc pod uwagę uzasadnione interesy Użytkowników i, jeśli to możliwe, w oparciu o odpowiednie czynniki (takie jak bezpieczeństwo Witryny), postaramy się:
- informować o planowanych lub istniejących ograniczeniach dostępności,
- planować przestoje poza godzinami najwyższego zapotrzebowania, oraz
- ograniczyć przestoje związane z normalnymi pracami konserwacyjnymi do uzasadnionego poziomu zgodnego ze standardami obowiązującymi w branży.
19 Nasze zobowiązania i zobowiązania Użytkowników
Zobowiązania Użytkownika. Korzystając z naszej Witryny i Usług, Użytkownik ponosi odpowiedzialność za:
- Treści i wszelkie działania w Witrynie podejmowane w ramach Konta Użytkownika,
- wszystkie Przedmioty ogłaszane, sprzedane i przekazane Kupującym (w tym za wszelkie oświadczenia Użytkownika dotyczące Przedmiotów),
- opublikowane opinie, oraz
- wszelkie spory wynikające z działań Użytkownika.
Podatki. Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek zobowiązania podatkowe lub obowiązki sprawozdawcze, które mogą dotyczyć Użytkownika w związku z jego działaniami w Witrynie.
Dostawca hostingu. Ponieważ świadczymy Użytkownikom usługi hostingowe, nie prowadzimy ogólnego monitoringu Treści ani Przedmiotów ogłaszanych w Witrynie. O ile zezwala na to prawo, nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody poniesione przez Użytkownika w związku z Transakcją, chyba że są one wyraźnie objęte Ochroną Kupujących, naszymi zobowiązaniami zawartymi w niniejszym Regulaminie lub naszymi zobowiązaniami prawnymi.
20 Sposób rozwiązywania sporów
Spory między Użytkownikiem a nami. Jeśli nie możemy rozwiązać sporu zgłoszonego za pośrednictwem naszego formularza sporu lub jeśli Użytkownik jest niezadowolony z wyniku, można zgłosić wniosek o rozwiązanie sporu za pośrednictwem internetowego centrum rozstrzygania sporów Komisji Europejskiej lub skontaktować się z krajowymi organami ochrony konsumentów w sprawie innej metody rozstrzygania sporów wymienionymi tutaj. W przypadku sporu z nami Użytkownik może również wnieść roszczenie do sądu właściwego dla swojego miejsca zamieszkania (miejsca zwykłego pobytu).
Prawo właściwe. Niniejszy Regulamin podlega prawu państwa zamieszkania Użytkownika (miejsca zwykłego pobytu Użytkownika).
21 Ważne informacje na zakończenie
Aktualizacje niniejszego Regulaminu. W przyszłości może zaistnieć potrzeba aktualizacji niniejszego Regulaminu. W zależności od rodzaju zmiany, powiadomimy Użytkowników zgodnie z poniższą tabelą.
Jaką zmianę wprowadzamy? |
Kiedy powiadomimy użytkowników? |
Czy musisz coś zrobić? |
Drobne poprawki redakcyjne (np. poprawienie błędu ortograficznego) |
Wprowadzimy zmiany, które będzie można przejrzeć w dowolnym momencie |
Nie! |
Zmiana mająca na celu rozwiązanie kwestii bezpieczeństwa lub zapobieganie szkodom lub nadużyciom |
30 dni wcześniej, chyba że nie jest to możliwe ze względów bezpieczeństwa |
Nie! |
Dodanie nowych usług lub nowych funkcji i ulepszeń do istniejących Usług (ale nie będą one miały wpływu na żadne oczekujące Transakcje ani nie wpłyną negatywnie na korzystanie z Usług przez Użytkownika) |
30 dni wcześniej |
Nie! |
Wszelkie inne zmiany niniejszego Regulaminu |
30 dni wcześniej |
Kliknij „Akceptuję”, aby wyrazić zgodę na nowe zapisy Regulaminu w ciągu 30 dni od otrzymania powiadomienia Jeżeli Użytkownik nie chce zaakceptować nowego Regulaminu, nadal może: bezpłatnie zamknąć swoje Konto, skontaktować się z Działem Obsługi Klienta, pobrać swoje dane osobowe, zrealizować Wypłatę |
Zmiany te nie będą miały zastosowania z mocą wsteczną i nie będą miały wpływu na żadne Transakcje już zrealizowane przez Użytkownika w Witrynie.
Brak zgody na zmiany. Jeśli Użytkownik nie zgadza się ze zmianami wprowadzonymi do niniejszego Regulaminu, może zakończyć naszą relację bezpłatnie po zakończeniu wszelkich oczekujących Transakcji.
Przeniesienie. Możemy przenieść nasze prawa i obowiązki wynikające z niniejszego Regulaminu na inną organizację, ale poinformujemy o tym Użytkownika z 30-dniowym wyprzedzeniem. Jeśli Użytkownik nie zgadza się na warunki Regulaminu, może natychmiast zakończyć relację w Vinted, zamykając swoje Konto. Użytkownik nie może przenieść swoich praw i obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu na inną osobę.
Brak stosunku partnerstwa. Niniejszy Regulamin nie prowadzi do powstania stosunku partnerstwa pomiędzy Użytkownikiem a Vinted ani stosunku pomiędzy agentem handlowym a jego klientem. Żadna ze stron nie ma prawa do zawierania umów w imieniu drugiej strony ani do podjęcia prawnego zobowiązania w imieniu drugiej strony w jakikolwiek sposób.
Rozdzielność. Jeśli sąd lub odpowiedni organ zadecyduje, że jakakolwiek część niniejszego Regulaminu jest niezgodna z prawem, pozostałe części pozostaną w pełnej mocy.