Polityka Zwrotów Vinted

Dokonując zakupu przez system Vinted za pomocą przycisku Kup teraz, dodatkowo opłacasz Ochronę Kupujących obejmującą to konkretne zamówienie.

Ochrona Kupujących obejmuje zamówienie aż do jego zakończenia. Dzięki niej możesz otrzymać zwrot pieniędzy, jeśli przedmiot:

  • Nie dotrze
  • Zostanie uszkodzony w transporcie
  • Znacząco odbiega od opisu

Zalecamy odmówienie przyjęcia przesyłki, jeśli posiada wyraźnie znaki uszkodzenia w transporcie – wtedy łatwiej będzie ci otrzymać zwrot pieniędzy.

Pojawił się problem z jednym z przedmiotów kupionych w zestawie? Aby otrzymać zwrot środków, musisz odesłać wszystkie przedmioty. W takiej sytuacji otrzymasz zwrot sumy za cały zestaw.

Przedmiot nie pasuje lub ci się nie spodobał?

Niestety w takim przypadku Ochrona Kupujących nie ma zastosowania. Możesz porozmawiać z osobą sprzedającą i zapytać, czy przyjmie zwrot, ale decyzja leży po jej stronie. Możesz też sam(a) wystawić i sprzedać ten przedmiot na Vinted.

Jak otrzymać zwrot środków?

Procedura zwrotu pieniędzy odbywa się w 4 krokach:

  1. Zgłoś zastrzeżenia w ciągu 2 dni (od zmiany statusu zamówienia na „Doręczone”)
  2. Porozmawiaj z osobą sprzedającą
  3. Odeślij przedmiot
  4. Poczekaj na zwrot pieniędzy
1. Zgłoś zastrzeżenia w ciągu 2 dni

Kliknij przycisk Mam problem w oknie rozmowy z osobą sprzedającą w ciągu 2 dni od zmiany statusu zamówienia na „doręczono”, nawet jeśli w rzeczywistości przesyłka do ciebie nie dotarła. W ten sposób zawiesisz zamówienie. Twoja płatność zostanie zamrożona do czasu rozwiązania sprawy.

Ważne
Jeśli upłyną więcej niż 2 dni lub w którymś momencie klikniesz przycisk Wszystko OK, zamówienie zostanie zakończone. Ochrona Kupujących przestanie obowiązywać, a my nie będziemy mieć możliwości zwrócenia ci pieniędzy. Jednak w takiej sytuacji wciąż możesz spróbować poszukać rozwiązania bezpośrednio z osobą sprzedającą.
2. Porozmawiaj z osobą sprzedającą lub napisz do nas

Spróbuj znaleźć wspólne rozwiązanie z osobą sprzedającą. Jeśli twoje zastrzeżenia zostały zgłoszone w ciągu 2 dni (patrz wyżej), masz do wyboru 2 możliwe rozwiązania:

  • Zatrzymać przedmiot — w rozmowie z osobą sprzedającą kliknij Zobacz szczegóły sporu, a potem Zakończ spór, aby dokończyć zamówienie i przekazać płatność osobie sprzedającej.
  • Zwrócić przedmiot — możesz odesłać przedmiot osobie sprzedającej i otrzymać zwrot pieniędzy.

Nie musisz informować nas o swojej decyzji, chyba że nie uda ci się uzgodnić rozwiązania z osoba sprzedającą. W takiej sytuacji skontaktuj się z nami w oknie szczegółów sporu. Przyjrzymy się sprawie i podejmiemy ostateczną decyzję. Jeśli ustalimy, że przedmiot znacząco odbiega od opisu, przekażemy ci zwrot pieniędzy.

3. Odeślij przedmiot

Oto jak zwrócić przedmiot krok po kroku.

Ważne
Zwykle koszt wysyłki zwracanego przedmiotu pokrywa strona kupująca, jednak razem z osobą sprzedającą możecie ustalić inne rozwiązanie.

Koszt wysyłki będzie zależał od tego, na którą firmę kurierską zdecydujesz się ty i/lub osoba sprzedająca. Sprawdzi się tu każda usługa oferująca możliwość śledzenia przesyłki.

4. Poczekaj na zwrot pieniędzy

Środki zostaną zwrócone do e-portfela lub na konto, z którego dokonano zapłaty za zamówienie. Czas przetwarzania zwrotu zależy od metody płatności użytej przy składaniu zamówienia.

Dowiedz się więcej na temat zwrotów środków i czasu ich przetwarzania.

Więcej informacji znajdziesz w naszym Regulaminie.

Czy ta odpowiedź była pomocna? lub
Napisz do nas