Polityka Zwrotów Vinted

Kiedy można ubiegać się o zwrot pieniędzy na Vinted? 

Kupując za pomocą przycisku Kup teraz, jesteś objęty Ochroną Kupujących.

W takim przypadku, możesz otrzymać zwrot pieniędzy gdy twoje zamówienie:

  • Znacząco odbiega od opisu
  • Nigdy nie dotrze
  • Zostanie uszkodzone w transporcie 
  • Zostanie anulowane przez Vinted
  • Zostanie ręcznie anulowane przez Ciebie lub sprzedającego

Jeżeli zakupiony przedmiot nie jest w Twoim stylu lub na Ciebie nie pasuje, niestety, nie możesz otrzymać zwrotu pieniędzy. W takim wypadku, możesz spróbować porozumieć się ze sprzedawcą w kwestii zwrotu. Ponadto, możesz wrzucić przedmiot do Twojej szafy na Vinted i spróbować sprzedać go tam.

Ramy czasowe na złożenie reklamacji 

Jeśli anulujesz Twoje zamówienie lub zostanie ono anulowane przez sprzedawcę bądź Vinted, otrzymasz zwrot pieniędzy automatycznie. 

W innym przypadku, aby ubiegać się o zwrot pieniędzy, naciśnij przycisk  Mam problem w następujących ramach czasowych:

  • W ciągu 2 dni od otrzymania przedmiotu, jeżeli przedmiot znacząco odbiega od opisu lub jest zniszczony
  • W ciągu 2 dni od przewidywanej daty dostarczenia przesyłki, jeżeli przedmiot do Ciebie nie dotarł

Jeżeli uważasz, że otrzymałeś przedmiot, który znacząco odbiega od opisu i nacisnąłeś przycisk Mam problem w ciągu dwóch dni, wstrzymamy Twoją płatność. W tym czasie skontaktuj się ze sprzedającym i wyjaśnij dlaczego nie zadowala Cię ten zakup. Większości naszych użytkowników udaje się dojść do porozumienia między sobą. 

Jeżeli wspólnie zdecydujecie, że ostatecznie zatrzymasz przedmiot, naciśnij przycisk Problem rozwiązany w konwersacji ze sprzedającym, a płatność zostanie zrealizowana. Jeżeli jednak nie uda się Wam znaleźć rozwiązania, skontaktuj się z nami, a podejmiemy odpowiednie kroki w celu rozwiązania tej sprawy. 

Uwaga:
Transakcja zostanie sfinalizowana, a płatność automatycznie przekazana sprzedawcy, jeżeli przegapisz wyżej wymienione terminy lub gdy naciśniesz przycisk  Wszystko w porządku w ciągu 2 dni od otrzymania przedmiotu (nawet jeżeli 2 dni nie minęły w momencie naciśnięcia przycisku).

Koszty zwrotu

Kupujący pokrywa koszt przesyłki zwrotnej, chyba że ustalicie między sobą inne warunki. 

Zwrot przedmiotu

Jeśli skontaktujesz się ze sprzedającym i zgodzicie się na zwrot między sobą, możecie sami wybrać datę zwrotu. Gdy tylko sprzedawca otrzyma ważny numer śledzenia przesyłki zwrotnej, może anulować transakcję i zwrócić Ci pieniądze.

Jeżeli nie uda Ci się dojść do porozumienia ze sprzedającym, a Zespół Vinted uzna, że spełniasz warunki do otrzymania zwrotu, będziesz mieć 5 dni na zwrócenie przedmiotu. 

Ważne: Jeżeli przegapisz 5-dniowy termin na zwrot przedmiotu, transakcja zostanie sfinalizowana, a sprzedawca otrzyma pieniądze. 

Poznaj kroki potrzebne do zwrócenia przedmiotu. 

Kiedy otrzymasz zwrot pieniędzy

Otrzymasz zwrot pieniędzy następująco: 

  • Jeśli płaciłeś kartą kredytową, otrzymasz zwrot w ciągu 5 dni roboczych. 
  • Jeśli natomiast płaciłeś za pomocą Portfela Vinted, zwrot otrzymasz w ciągu 5 dni roboczych. 
  • Jeśli zapłaciłeś częściowo za pomocą Portfela Vinted, a pozostałą część za pomocą karty kredytowej, zwrot zostanie przyznany w ten sam sposób - w ciągu 5 dni roboczych część środków zostanie zwrócona do Twojego Portfela Vinted, a pozostała część zostanie przelana na Twoje konto bankowe.
  • Pojawienie się środków na Twoim koncie bankowym może zająć do 15 dni roboczych i jest zależne od Twojego banku.
Czy ta odpowiedź była pomocna? lub
Napisz do nas